A Müller Präzisionsteile GmbH rendkívül komolyan veszi a minőséget, és ezért is bízik meg a ZEISS koordináta-mérőgépeiben. A karbantartási megállapodás maximális megbízhatóságot biztosít.
A Müller Präzisionsteile GmbH megbízik a ZEISS szervizelési és karbantartási szolgáltatásaiban
A legérdekesebb történetek véletlenül következnek be. Például 2018 februárjának elején a ZEISS alkalmazottai ellátogattak a Müller Präzisionsteile gyárába azzal a céllal, hogy ügyfélinterjúkat készítsenek. Christoph Discher, a ZEISS Ipari Metrológia műszaki szolgáltatási részlegének németországi vezetője is jelen volt. Arra szerette volna felhasználni ezt az alkalmat, hogy meglátogassa a vállalat Nürnberghez közel lévő székhelyét, mivel a Müller Präzisionsteile egyik régi ügyfele volt. A versenyautókban és atomerőművekben használt fémalkatrészekkel foglalkozó vállalkozás öt helyszíni koordináta-mérőgépet működtet. Ezen a bizonyos napon Discher a vállalat vezetésével szeretett volna beszélgetni, hogy megtudja, mennyire elégedettek a ZEISS szolgáltatásaival, és hogy szeretnének-e bármin javítani.
Miután mindenki üdvözölte egymást, Günter Eckstein, a minőségirányítási osztály vezetője bejelentette a szomorú hírt: „A PRISMO elromlott.” A minőségirányítási osztály legnagyobb koordináta-mérőgépe előző este romlott el. „Pont most kellett elromlania az egyik gépünknek?” – jegyezte meg Discher kissé mérgesen. A következő három órában azonban a saját szemével láthatta, hogy a szervizmérnökök milyen gyorsan és pontosan megoldják ezt a nehéz helyzetet. A Müller Präzisionsteile átfogó karbantartási megállapodást kötött az öt koordináta-mérőgépre a gépek állásidejének megelőzése érdekében. A megállapodás részeként minden gépen kétévente alapos karbantartást végeznek. A ZEISS szervizmérnökök szétszerelik a gépet, kicserélik az elkopott alkatrészeket, és alapos kalibrálást végeznek. A teljes folyamat egy hétig tart. Annak érdekében, hogy a minőségirányításban ne lépjenek fel szűk keresztmetszetek, éves karbantartási ütemtervet készítettek. A következő gép karbantartása áprilisra, az utána következőé pedig novemberre volt betervezve. A ZEISS világszerte használt 30 000 koordináta-mérőgépe közül körülbelül fele rendelkezik karbantartási megállapodással, amely biztosítja a folytonosságot, és további költségeket takarít meg.
A Müller Präzisionsteile vezérigazgatója, Stephan Müller számára a gépek rendszeres karbantartása rendkívül fontos. A vállalat nevében megjelenő „precíziós alkatrészek” azt jelenti, hogy rendkívül szigorú karbantartási és kalibrálási követelmények érvényesek. Ugyanez érvényes a vállalat számos ügyfele számára, például az atomerőművek alkatrészeit gyártó vállalkozások esetében. Mérőberendezéseik megbízhatóságát igazoló átfogó tanúsítások és dokumentáció nélkül a Müller Präzisionsteile egészen egyszerűen nem kapna megrendeléseket. Mi történik, ha egyik gép ennek ellenére hibásan működik? Még a robusztusságukról híres ZEISS-mérőgépek is meghibásodhatnak néha. Ha ez megtörténik, az ügyfél felhívja a ZEISS segélyvonalát. Intézkednek arról, hogy egy szervizmérnök elmenjen a helyszínre. „A javítások felét a következő napon elvégezzük”, mondja Discher. „Ez nem mindig lehetséges, de ennek ellenére megoldást találunk a valóban rendkívül sürgető problémákra.” Ez történt a Müller Präzisionsteile vállalathoz történő látogatás napján is. Miközben Müller és Eckstein megbeszélték tapasztalataikat, és néhány kedves szót váltottak Discherrel, Michael Naumann (az egyik szervizmérnök) bement a mérőlaborba, és munkához fogott. Aznap reggel nyolckor hívták fel telefonon, és Jénából – ahol ugyancsak karbantartást végzett egy gépen – egyenesen Nürnberg felé vette az irányt. Fél 12-kor Naumann már kinyitotta a szerszámosládáját.
Már 25 éve működünk együtt a ZEISS vállalattal – mindig kiválóan gondoskodtak rólam.”
Günter Eckstein, a minőségbiztosítási osztály vezetője
Naumann szerszámosládájában szinte minden olyan alkatrész megtalálható, ami egy koordináta-mérőgépben gyakran elromlik. A PRISMO mérőgépre vetett gyors pillantás elegendő volt ahhoz, hogy megállapítsa, hogy a szonda hibásodott meg. Annak ellenére, hogy egy centit sem kellene elmozdulnia, a szonda mozgatható volt. Félóra alatt kiderítette a meghibásodás okát, és kicserélte a szondát. „A szonda belső felfüggesztésével volt a gond”, magyarázza Naumann. Probléma megoldva. Christoph Discher megkönnyebbülten fellélegzett, és elmondta partnereinek, hogyan fog a ZEISS javítani a szolgáltatásain a következő hónapokban. A jövőben a vállalat minden gépéről képes lesz begyűjteni a működési adatokat. Ez lehetővé teszi annak megbecsülését, hogy várhatóan mikor hibásodik meg egy bizonyos alkatrész egy bizonyos mérőgépben. A prediktív karbantartás az intelligens gyártás egyik legnagyobb előnye lesz. Ezenfelül egy alkalmazás hozzá tud férni a gépadatokhoz még meghibásodás esetén is. Ez lehetővé teszi az ügyfelek és a ZEISS Szerviz számára egyaránt az esetlegessé váló karbantartások tervezését. Michael Naumann becsukja a szerszámosládáját. Günter Eckstein megköszöni a ZEISS-csapat munkáját: „Már 25 éve működünk együtt a ZEISS vállalattal – mindig kiválóan gondoskodtak rólam.”
A Müller Präzisionsteile GmbH székhelye a Nürnberg melletti Pyrbaumban található, a vállalat pedig kis tételben gyárt precíziós alkatrészeket autóversenyekben, atomerőművekben és a repülőgépiparban történő felhasználásra. A vállalkozás elődjét Georg Müller alapította 1965-ben. 1977-ben kezdett el szerződés alapján végzett gyártással foglalkozni, és egy évvel később megvásárolta az első CNC-gépet, amely akkoriban igazi innovációnak minősült. A Müller Präzisionsteile GmbH vállalatot 1978-ban alapították. A vállalat és 130 alkalmazottja jelenleg lefedi a teljes fémfeldolgozási folyamatláncot, ideértve az esztergálást, a marást, a köszörülést és az eróziót, valamint az átfogó minőségbiztosítást.